[hardcore] linux

Gojko Vujovic gojko at noc.verat.net
Tue Dec 7 05:53:12 EST 2004

Ja ne volim mandrake jer uvodi taj loš trend da prave windows od linuxa,
no nekima se to sviđa i početnici to verovatno vole. Zapravo većina
ljudi koja stavlja linux na desktop ne zna ni zašto to radi tačno i
zapravo traže zamenu za windows. To je ono što linux uništava po meni
(guranje na desktop, gde mu nije mesto), ali ako već to radite,
koristite distribucije koje valjaju. A i mandrake je propala firma
uzgred - loš poslovni model, ... komunističke fore (free software)
nemaju šanse u kapitalističkom business okruženju.

Odo ja offtopic :) Elem ukratko, ja sam protiv mandrake, suse, redhat i
sličnih distribucija.. fedora je još krenula na bolje kao, mada po
packet management sistemu niko ne može da priđe debianovom APTu.

Inače pitanje "na koliko cdova dolaze" ne stoji jer je osnovna
distribucija ovih linuxa verovatno tek par desetina megabajta, a u
zavisnosti od ostatka softvera koji želiš, npr. debian možeš da skineš i
na 10ak cdova, što ti sigurno ne treba sve. Prvi cd debiana je dosta za
install, ostalo sve ide preko APT sistema sa neta, koji i služi za
osvežavanje postojećeg i instalaciju novog softvera. Doduše neke
distribucije odbijaju da se instaliraju ako nemaš 2-3 cd-a ali kad
naiđem na takvu, obavezno završi u korpi. Net install je zakon. :)